cwiczenie eTwinning
Pulpit nauczyciela (Desktop) – ćwiczenia praktyczne
Uzupełnij poniższe zadania – w przypadku wątpliwości zapytaj trenera prowadzącego warsztaty lub innych uczestników szkolenia.
Rejestracja Wstaw V* lub X**
1. Ustaw język, w których chcesz czytać portal europejski i narzędzia eTwinning (prawy górny róg) na www.etwinning.net.
2. Znajdź przycisk ‘Rejestracja’ i uzupełnij formularz wstępny (nazwa użytkownika i hasło mogą zawierać litery i cyfry bez znaków diakrytycznych (ogonki czy kreseczki), bez kropek, spacji czy innych znaków).
3. Odbierz e-mail ze swojej skrzynki (poczta elektroniczna) z linkiem do strony, na której dokończysz rejestrację.
4. Uzupełnij formularz podając informacje o sobie, Twojej szkole i ogólne preferencje dotyczące projektu.
5. Zaloguj się na Pulpit nauczyciela/ Desktop używając swojej nazwy użytkownika i hasła na portalu
www.etwinning.net
Profil Wstaw V lub X
1. W zakładce ‘Profil’, w okienku „Moje działania w eTwinning” ustaw gotowość do eTwinning na TAK.
2. Dokonaj edycji swojego profilu poprzez dodanie adresu www twojej szkoły – otwieraj kolejno: edytuj profil, szkoła.
3. Dodaj swoje zdjęcie w Galerii zdjęć i zdjęcie swojej szkoły (opcjonalnie)
4. Zapoznaj się z Grupami (dyskusyjnymi) i Warsztatami online (Eventy edukacyjne). Do której grupy czy warsztatu chcesz dołączyć?
5. Napisz wiadomość w części „Mój dziennik” i przedstaw się innym eTwinnerom. (Informacje możesz ponownie edytować i modyfikować).
6. Znajdź eTwinning jingle na www.youtube.com, skopiuj EMBED code i wklej go jako komentarz w części „Mój dziennik”.
a. w okienku „Mój dziennik” napisz tytuł – eTwinning Jingle
b. kliknij – Udostępnij, a następnie Umieść i pobierz embed code
c. otwórz pole komentarza i wklej kod z youtube, możesz dopisać komentarz.
Znajdź eTwinnerów Wstaw V lub X
1. Otwórz zakładkę ‘Znajdź eTwinnerów’ i na forum eTwinning w odpowiedniej kategorii wiekowej zostaw wiadomość, że szukasz szkoły partnerskiej.
2. Znajdź przynajmniej 3 innych uczestników warsztatu eTwinning w wyszukiwarce ‘Znajdź eTwinnerów’ i dodaj ich do Twoich kontaktów.
3. Dodaj przynajmniej 3 osoby z innych krajów do listy Twoich kontaktów
4. Znajdź w wyszukiwarce osobę prowadzącą warsztat i dodaj do swoich kontaktów.
5. Sprawdź w ‘Powiadomieniach’ czy otrzymałeś/łaś zaproszenie i je akceptuj lub odrzuć.
6. Odwiedź profile osób będących w twoich kontaktach oraz napisz odpowiedź na post zamieszczony w czyimś dzienniku.
7. Wyślij wiadomość do jednej z osób znajdujących się w Twoich kontaktach.
TwinSpace
Uzupełnij poniższe zadania – w przypadku wątpliwości pytaj trenera prowadzącego warsztaty lub innych uczestników szkolenia.
Zajęcia/Activities Uzupełnione?
zad.1 – Zaloguj się na stronie
http://new-twinspace.etwinning.net podając login i hasło znajdujące się na kartce.
zad.2 – W dziale ‘Zajęcia/Activities’ wybierz opcję ‘Zarządzaj zadaniami’. Dodaj nowe zadanie – opcja ‘Dodaj zadanie’ – wpisz swoje imię, wybierz Aplikację i wciśnij ‘Utwórz’.
zad.3 – W opcji ‘Zarządzaj zadaniami’ możesz zmieniać pozycje nowego zadania – strzałki gora/dół. Można też upublicznić zadanie – jak widzisz ‘Ukryj/Hide’ to katalog jest widoczny dla innych; jak widzisz ‘Publikuj/Publish’ – to katalog jest ukryty i inni eTwinnerzy go nie widzą; jest widoczny tylko dla partnera twojego projektu i nauczycieli, którzy mają uprawnienia administratora.
zad.4 – Wejdź do zadania, które założyłeś w punkcie 2. Wykorzystując opcję ‘Dodaj aplikację’ lub z działu ‘Welcome’ wybierz ‘Dodaj aplikacje/Add Aplication’ i z okienka z lewej strony z ‘Współpraca/Collaboration’ dodaj do założonego katalogu blog, forum i Wiki: wybierz blog, forum i Wiki i wstaw je w kolejności ustalonej przez ciebie. Sprawdź czy możesz zmienić kolejność tych narzędzi.
zad.5 – Dodaj do twojego zadania file archive i image galery – z okienka ‘Dodaj aplikacje/Add Aplication’ z lewej strony wybierz ‘Zarządzanie treścią/Content management’ i zaznacz kolejno ‘file archive’ i ‘image galery’ przenosząc je do swojego katalogu. Pamiętaj, że można wstawiać zdjęcia do 10 MB (każde zdjęcie) i pliki do 20 MB.
Narzędzia ICT - Glogster
Uzupełnij poniższe zadania – w przypadku wątpliwości zapytaj trenera prowadzącego warsztaty lub innych uczestników szkolenia.
Rejestracja Wstaw V* lub X**
1. Wpisz lub przekopiuj do wyszukiwarki adres edu.glogster.com lub http://edu.glogster.com/register?premium=trial&utm_source=homepage&utm_medium=trial&utm_campaign=hp
2. Dokonaj darmowej rejestracji na portalu Edu Glogster.
3. Potwierdź w mailu rejestrację w programie.
4. Zaloguj się na Edu Glogster używając swojej nazwy użytkownika i hasła na portalu edu.glogster.com
Opracowanie Glogstera Wstaw V lub X
5. Tworzenie kanwy gloga: kliknij link Create new glog
5. Dodaj następujące obiekty do gloga: grafika, tekst, obraz (image), wideo (video), dźwięk (audio), tło (wall)
W Menu
• klikając klawisz WALL, możesz wybrać tło gloga; zatwierdź je klikając klawisz Use it!
• klikając klawisz GRAPHICS możesz wybierać i dodawać obrazki oraz edytować je, klikając edycję
• klikając klawisz IMAGE możesz wybrać i dodać swoje zdjęcie z dysku (max 100 MB) lub klikając w LINK wpisać adres strony na której znajduje się obrazek
• klikając klawisz AUDIO możesz dodać plik muzyczny, korzystając z zasobów własnych (load) lub wpisując adres strony internetowej, na której się on znajduje.
6. Zapisz zmiany w utworzonym glogu klikając klawisz SAVE.
Komentarze (0):
Prześlij komentarz
Subskrybuj Komentarze do posta [Atom]
<< Strona główna